سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احیاگران دل
قالب وبلاگ

 امام حسین

 

 

من آن نورم که در شبهای تاریک   

چراغ رهنمای کاروانم

 

در این دریا منم آن ناخدایی‏   

که کشتی را به ساحل می‏رسانم‏

 

روایت شده که امام حسین (ع) فرمود: «خدمت رسول خدا (ص) شرفیاب شدم در حالیکه ابی بن کعب هم آنجا بود. حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: مرحبا به تو، ای ابا عبدالله، ای زینت آسمانها و زمین. ابی گفت: چگونه او زینت آسمانها و زمین است در صورتی که کسی غیر از تو چنین نیست؟ حضرت فرمود: ای ابی، قسم به کسی که مرا به حق به نبوت مبعوث کرد، حسین بن علی در آسمان بزرگتر از روی زمین است، و همانا بر طرف راست عرش الهی نوشته شده است که او چراغ هدایت و کشتی نجات است»

یکی از برکات فردی حضرت سیدالشهدا (ع) این است که او «چراغ هدایت» و «کشتی نجات» است. اگر چه همه پیامبران و امامان (ع) چراغها و انوار هدایت و کشتیهای نجات و رهایی اند، چنانکه پیامبر اسلام (ص) فرمود: «انما مثل اهل بیتی فیکم کمثل سفینة نوح من دخلها نجا، و من تخلف عنها هلک».


 

ای که مصباح هدایت هستی و فلک نجات‏   

از چه با این اشکها ایجاد طوفان می کنی؟

 

زنده در قبر دل ما بدن کشته تو است   

جان مایی و ترا قبر حقیقت دل ماست

زیارت عاشورا هدیه به حضرت نرجس وبا را دفع کرد  

این قضیه توسط مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی قدس سره نقل شده است  :

اوقاتی که در سامرا مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اهالی سامرا به بیمای وبا و طاعون مبتلا شدند و هر روز عده‏ای می‏مردند  !

روزی در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکی اعلی الله مقامه بودم و جمعی از اهل علم نیز در آنجا بودند، ناگاه مرحوم آقای میرزا محمد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد و این که همه‏ی مردم در معرض خطر مرگ هستند  .

مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بدهم، آیا لازم است انجام شود یا نه؟ همه‏ی اهل مجلس تصدیق نمودند و گفتند: بلی  .

سپس فرمود: من حکم می‏کنم که شیعیان ساکن سامرا از امروز تا ده روز همگی

 

مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح شریف حضرت نرجس خانم والده‏ی ماجده‏ی حضرت حجة بن الحسن علیه‏السلام هدیه نمایند، تا این بلا از آنها دور شود! اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه‏ی شیعیان مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند  .

از فردا تلف شدن شیعیان موقوف شد و همه روزه عده‏ای از سنی‏ها می‏مردند. به طوری که بر همه آشکار گردیده بود. برخی از سنی‏ها از آشناهای شیعه پرسیدند: سبب اینکه دیگر، کسی از شما تلف نمی‏شود، چیست؟

شیعیان به آنها گفته بودند: زیارت عاشورا! آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم برطرف گردید  .

جناب آقای فرید سلمه الله تعالی فرمودند: زمانی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم به یادم آمد. پس از اول محرم سرگرم خواندن زیارت عاشورا شدم، روز هشتم بطور خارق‏العاده برایم فرج شد.

کرامات الحسینیه جلد 1 ص 124

 

تاسف در برزخ به خاطر مداوت نداشتن بر زیارت عاشورا  

عالم جلیل القدر، شیخ عبدالهادی حائری مازندرانی از والد خود «مرحوم حاجی ملا ابوالحسن» نقل کردند که فرمود: من حاجی میرزا علی تقی طباطبایی را بعد از رحلتش در خواب دیدم. به او گفتم: آیا در آنجا آرزویی هم داری؟

گفت: هیچ آرزویی ندارم جز یک چیز و آن اینکه چرا در دنیا هر روز زیارت عاشورای ابی‏عبدالله الحسین علیه‏السلام را نخواندم؟

رسم سید این بود که فقط در دهه‏ی محرم، زیارت عاشورا می‏خواند، نه در تمام سال! و لذا افسوس می‏خورد که چرا در تمام سال نمی‏خواندم.  

همان ص223

دوستداران حسین و دوستان دوستداران او بهشتی‏اند  

یکی دیگر از آثار و برکات فردی سید الشهدا (ع) که در سرای دیگر ظهور کرده و جلوه‏نمایی می‏کند، بهشتی شدن دوستداران و حتی دوستان و دوستداران آن حضرت است. چنانکه حذیفة بن یمان گوید: رسول خدا (ص) را دیدم که دست حسین بن علی (ع) را در دست خودگرفته بود و می‏فرمود  :

یا ایها الناس، هذا الحسین بن علی فاعرفوه، فو الذی بیده، انه لفی الجنة، و محبه فی الجنة، و محبی محبیه فی الجنة»  ]

بحارالانوار ج23 ص262

ای مردم، این حسین بن علی است، او را بشناسید؛ سوگند به آن خدایی که جانم به دست اوست، براستی او در بهشت است، و دوستدار او نیز در بهشت است، و دوستدار دوستدار او نیز در بهشت می‏باشد  .

و از امام موسی بن جعفر (ع) روایت شده که فرمود  :

«رسول خدا (ص) دست حسن و حسین (ع) را گرفت و فرمود  :

«هر کس این دو پسر و پدر و مادر آنان را دوست داشته باشد، روز قیامت در درجه من با من خواهد بود»  ] .

و نیز رسول خدا (ص) فرمود: «آگاه باشید، همانا حسین (ع) دری از درهای بهشت است، هر کس با او دشمنی کند خدا بوی بهشت را بر او حرام می‏کند»

و معلوم است که این مقام عظیم تنها با محبت ظاهری حاصل نمی‏شود، بلکه مقصود، محبت خاصی است که مخصوص کسانی می‏باشد که در درجات بالای ایمان هستند. اگر چه دوستی و محبت امامان معصوم و امام حسین (ع) ثمر بخش است ولی احراز مقام والای معیت بارسول خدا (ص) در بهشت برین، محبتی فراتر از ظاهر می‏طلبد .

 



برچسب‌ها: فضایل امام حسین علیه السلام زیارت عاشورا
[ شنبه 92/8/11 ] [ 11:12 صبح ] [ کوثر ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

دست من و عنایت و لطف و عطای فاطمه قلب من و محبت و مهر و ولای فاطمه طبع من و قصیده و مدح و ثنای فاطمه جرم من و شفاعت روز جزای فاطمه ببذل دست فاطمه! بخاک پای فاطمه منم گدای فاطمه، منم گدای فاطمه
برچسب‌ ها
سفر (1)
وضو (1)
لینک های مفید
امکانات وب
مهدویت امام زمان (عج) آیه قرآن دانشنامه عاشورا
پاسخ به شبهات،حجره مجازی
<