سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احیاگران دل
قالب وبلاگ
غافل کردن از مقدرات

امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : از جمله چیزهایی که مغزهای بازجوان ها را مخدر و تخدیر می کند موسیقی است.موسیقی اسباب این می شود که مغز انسان وقتی چند وقت به موسیقی گوش کرد تبدیل می شود به یک مغز غیر آنکسی که جدی باشد انسان را از جدیت بیرون می کند و متوجه جهات دیگر می کند.تمام این وسایلی که در هر مملکتی رواج دارد همه برای این است که ملت خودرا از مقدرات خودشان غافل کنند.

بیرون آوردن از جدیت

امام خمینی (ره)در مورد موسیقی می فرمایند : موسیقی از اموری است که البته هرکسی بر حسب طبع خوشش می آید لکن از اموری است که انسان را از جدیت بیرونمی برد و به یک مطلب هزل می کشد . دیگر یک جوان که عادت کرده روزی چندساعت با موسیقی سروکار داشته باشد و اکثر اوقاتش را صرف بکند و پای موسیقی بنشیند و اینها از مسائل زندگی و از مسائل جدی به طور کلی غافل می شودعادت می کند همانطور که به مواد مخدر عادت می کند دیگر نمی تواند یک انسانجدی باشد که بتواند در مسائل سیاسی فکر کند فکر انسان را موسیقی طوری بارمی آورد که دیگر انسان نتواند در غیر همان محیط مربوط به شهوت و موسیقیفکر بکند.

در مورد تلویزیون

امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : نباید دستگاه تلویزیون طوری باشد که 10 ساعت موسیقی بخواند وجوان هایی که نیرومند هستند از نیرومندی آنها کاسته شود و به یک حال خمارو خلسه آور تبدیل شوند مثل همان تریاک موسیقی با تریاک فرقی ندارد.

حذف موسیقی

امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : اگر بخواهید مملکتتان یک مملکت صحیح باشد موسیقی را حذف کنید نترسید که از اینکه به شما بگویند کهنه پرست شده اید.باشد ما کهنه پرستیم همه این کلمات نقشه است برای اینکه شما را ازکار جدی عقب بیندازند .این که می گویند اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشدآنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند بگذارید از جای دیگر بگیرند.شما عجالتا آلوده مباشید آنها کم کم برمی گردند به اینجا . این عذر نیست کهاگر موسیقی نباشد در رادیو آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند حالااگر از جای دیگر می گیرند آیا ما باید به آنها موسیقی بدهیم!ما باید خیانت کنیم! موسیقی خیانت است به یک مملکت و خیانت است به جوانهای ما این موسیقی را حذفش کنید آن را به طور کلی عوض کنید و یک چیز دیگری بگذارید که آموزنده باشد .کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگی بدهید از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید . آنهایی را که می بینید می گویند اگرتلویزیون موسیقی پخش نکند می رویم سراغ موسیقی برای این است که این ها عادت کرده اند.


                                                                                                                     صحیفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه
 
 

امام صادق علیه السلام میفرماید:خانه ای که در ان غنا خوانده می شود از مصیبت وبلای ناگهانی ایمن نیست و دعا در ان مستجاب نمی شود(فرشته داخل ان نمی گردد)

                                                                                                                                          کافی، مستدرک باب78

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله می فرماید:کسی که به لهو گوش دهد در قیامت در گوشش سرب اب کرده ریخته می شود.

                                                                                                                             فروع کافی ،کتاب الاشربه،باب غنا
 
 
 


برچسب‌ها: نظر امام خمینی(ره)در مورد موسیقی
[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 8:56 عصر ] [ کوثر ] [ نظر ]
........

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

دست من و عنایت و لطف و عطای فاطمه قلب من و محبت و مهر و ولای فاطمه طبع من و قصیده و مدح و ثنای فاطمه جرم من و شفاعت روز جزای فاطمه ببذل دست فاطمه! بخاک پای فاطمه منم گدای فاطمه، منم گدای فاطمه
برچسب‌ ها
سفر (1)
وضو (1)
لینک های مفید
امکانات وب
مهدویت امام زمان (عج) آیه قرآن دانشنامه عاشورا
پاسخ به شبهات،حجره مجازی
<